Barcelona Cuina Natural és un projecte que té com objectiu difondre i donar a conèixer la cuina natural i saludable mitjançant tallers i cursos de cuina que impartim al nostre centre.

Els tallers es fan al carrer Berlinès 3, al costat del Parc de Monteroles, al barri de Sant Gervasi.

Cada taller té un màxim de 12 alumnes. La nostra experiència ens demostra que és un bon grup per poder treballar, aprendre en equip, on tothom pot preguntar i ser ben atés.

Les classes són participatives, tot es cuina entre tots, guiats per un cuiner@ expert@. No cal tenir experiència, és un espai per aprendre i per millorar.

Sovint els tallers els acabem al voltant de la taula, assaborint el que hem cuinat entre tots, plantejant dubtes, escoltant, explicant experiències i en definitiva, compartint aquesta filosofia de vida que esdevé quan l’alimentació natural i la salut tenen un lloc rellevant en el nostre dia a dia.

De que parlem quan diem cuina natural i saludable?

Principalment parlem de la cuina que es fa amb ingredients naturals, basada en aliments que, com defineix Annemarie Colbin, abans han corregut, volat, nedat o crescut. Amb una definició per exclusió diríem que es bàsicament una cuina basada en aliments no processats.

Volem compartir tot el que sabem amb tu, i si això comporta que siguis una persona més sana i feliç, aquest serà el nostre èxit.

Tots tenim clar que l’alimentació està estretament relacionada amb la salut, però la pràctica diària sovint no la portem massa bé.

Avui, les corrents o dietes que defensen una alimentació saludable tenen uns principis bàsics en comú:

1. Aliments frescos.
2. Cultivats o criats lo més prop possible.
3. De temporada
4. De cultiu o cria ecològica, o sigui, sense fertilitzants, pesticides, antibiòtics, etc…o amb els menys possibles.
5. Preparats de manera tradicional.
6. Molta verdura … de tots colors, i sobretot verda. Fruites fresques.
7. Els cereals integrals, llegums, fruits secs, llavors, algues.
8. Peix (tenint en compte l’acumulació de tòxics i la pressió pesquera que pugui tenir l’espècie)
9. Ous i aus d’animals criats en llibertat i de manera natural si aquesta es la teva opció (el menjar dels animals es molt important perquè nosaltres ens els mengem a ells).
10. Utilitzar oli verge extra de primera premsada en fred ( sigui d’oliva, de gira-sol, de sèsam …).
11. Condiments naturals (herbes, especies, sal marina no refinada, miso, salsa de soja sense pasteuritzar).
12. Per endolcir sucre de rapadura, sucs de fruita naturals, xarop d’arròs,…tot i així, els mínims.
13. Els productes lactis: a ser possible de vaques, cabres i ovelles que han menjat pastura a la muntanya i sols en ocasions molt especials.
14. Utilitzar mètodes de cocció que respectin els nutrients dels aliments.

I igual d’important és el que no s’hauria de menjar, o almenys, no hauria d’estar en el nostre dia a dia, el que cal evitar:

a. Sucres refinats
b. Llet, formatges, gelats…evitar l’excés de lactis, sobretot de vaca.
c. Farines i cereals refinats.
d. Aliments enllaunats o congelats.
e. Sal iodada, salsa de soja comercial.
f. Greix de porc, olis refinats, aliments fregits, aliments amb grasses trans, les margarines…
g. Els aliments quant més processats i manipulats per l’industria, més s’allunyen del seu origen i més cars son… tot i que no totes les transformacions son igual de nocives.
h. Excessos d’estimulants (cafè)
i. Pesticides, additius sintètics i transgènics.

Sols difereixen en la proporció adequada de cada grup d’aliments (més o menys cereal/carbohidrat, més o menys proteïna, més o menys verdura o fruita, més o menys greixos).

De totes maneres, no existeix una dieta ideal igual per tothom. Cadascú té un cos diferent, una resposta individual a l’alimentació. Lo important és que amb la informació que vagis rebent, treguis les teves pròpies conclusions i aprenguis a escoltar el teu cos, el que et fa sentir bé i el que no, el que et dona energia i el que te la roba.

A les nostres classes comprovaràs que menjar sa pot ser senzill, bo i econòmic.
Que menjar de forma saludable va més enllà de les amanides, la verdura bullida i el pollastre a la planxa.
Aprendràs a cuinar plats que pots fer amb pocs ingredients i lo molt que aquesta alimentació aporta al teu cos…els efectes no triguen a fer-se notar.

Tindràs recursos per escollir aquells aliments que són més saludables.
Tindràs criteri per no creure’t tot el que et diu l’industria alimentaria. Per distingir allò que t’aporta salut del que te’n resta.
Sentir que li estàs donant el millor al teu cos, tot el que necessita, és una sensació fantàstica.
I ser conscient de que el millor per nosaltres també és el millor pel nostre planeta, és un regal afegit.

Benvingut/da a Barcelona Cuina Natural